mandag 16. januar 2012

Interiørfavoritter i København

København = mitt shoppingmekka

Har blitt noen turer til deilige København det siste året, og som mange andre finner jeg så mye inspirasjon i denne byen. Kribler liksom. Mine reisefølger og jeg har jo gjort en del forarbeid før vi setter snuten sørover, så hvorfor ikke dele? Her følger noen av mine favorittbutikker når jeg besøker storbyen... De er alle like store favoritter, så de er ikke i prioritert rekkefølge :-)

Keramikk og annet dansk håndverk på sitt beste. Nydelig butikk!
Foto Designer Zoo

Flagstore - en av de mest fantastiske butikkene jeg har vært i. Ser liten ut fra gaten, men åpner seg opp og er enorm innvendig. Her kan jeg gå lenge, for å si det mildt... Og da er jeg nesten like oppslukt av arkitekturen som det de selger...
Foto Normann Copenhagen

Elsker putene og stoffene deres. Et liten eventyrbutikk.
Foto Grönlykke

Vintage, møbler og café. Er du glad i industri? Ja, da tar du deg en tur hit!

Foto Sandra Åberg

Deres HAY house i Østergade er virkelig verdt en titt!
Foto Hay

Dette huset kommer man jo ikke utenom hvis dansk design interesserer.
Foto Johanna Tukkannen

Cafe Granola
Hvis du er ute etter en litt annen stemning enn hotellfrokosten når du skal innta din morgenmad bør du gå til Granola i Værnedamsvej 5.
Foto Jan Grarup

Tips til slutt: Sist vi var der tok vi inn på Ibsens Hotel

Foto Ibsen Hotel
Fint hotell som ligger bra til for det meste. Her fikk vi fantastisk frokost og nydelig middag i den italienske restauranten vegg i vegg hvor lillegutt på 3 sov i vognen hele kvelden! Da koste mor og far seg med god mat og nydelig, nydelig siciliansk hvitvin (anbefales).


2 kommentarer:

  1. København er fantastisk - jeg får dessverre ikke nok av den byen..
    Har også begynt å få et par favorittbutikker jeg må innom, og jeg ser du nevner et par av de..
    Håper jeg får tatt meg en tur i 2012 og.
    Ønsker deg en fin uke.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint å ikke få nok - da har man jo alltid et sted å dra til :-) Fin uke til deg også.

      Slett