mandag 23. januar 2012

Planteproblematikk

Med sjansene for å bli tatt for å være en hageblogg - her kommer et planteinnlegg. 

Planter er så vanskelig, og jeg må ta meg i å få favoritter i de plantene som ser mest døde ut... Jeg har overhodet ikke grønne fingre selv om jeg later som jeg har det. Dette førte til at vi i fjor tok vekk alle rosene (uuææ) foran huset - de ble plantet for 3 år siden. Huset vårt er som tidligere nevnt 160 år gammelt, og hagen "bør" ha roser - men nei, vi fikset det ikke...

Inne har jeg en indre krangel gående med meg selv - vil jeg ha planter, passer det, passer det ikke?? Blomster i potte har jeg forsåvidt forsont meg med at ikke er meg, men disse små trærne, småbladete og halvdøde plantene - ja de tripper nærmere plantehjertet(?) mitt hele tiden... De står der jo så skjøre og skjønne i butikken, hjemme blir det litt sånn tja. Kanskje det bare er meg som har et slikt uoppgjort forhold til de grønne vekstene?? 
Foto ...huset ved kanalen...
 Ha en plantefin kveld da alle sammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar